Obowiązkiem każdego przedsiębiorcy jest zgłoszenie najważniejszych zmian w firmie do Krajowego Rejestru Sądowego. Wiąże się to z koniecznością wypełnienia formularzy zależnych od rodzaju aktualizowanych informacji oraz złożenia ich w urzędzie.
Wiele osób nie zdaje sobie jednak sprawy, iż kwestię tą można rozwiązać w bardzo prosty i szybki sposób. Elektroniczna aktualizacja danych w KRS jest dostępna dzięki aplikacji zamieszczonej na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości.
Aby skorzystać z takiej możliwości należy dysponować w pełni bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu, który występuje w rejestrze Narodowego Centrum Certyfikacji, a następnie zawrzeć go na wszystkich dokumentach dołączonych do danego wniosku. Dokumenty te muszą mieć format PDF (z możliwością wydruku), doc, rtf, otd lub txt.
Oczywiście wniosek o rejestrację zmian w KRS można również wysłać pocztą, listem poleconym, wówczas konieczne jest jednak zachowanie potwierdzenia nadania listu.