Sporządzanie bilansu

Sporządzanie bilansu jednostki gospodarczej, należy zgodnie z prawem wykonywać na koniec i początek roku obrachunkowego. Wykonanie zestawienia aktywów i pasywów w firmie, powinno zostać zrobione przez księgowego, ponieważ zna on dokładnie wytyczne jakimi trzeba się kierować. 
Wykonanie poprawnie bilansu wymaga zamknięcia kont księgowych. W tym celu sumuje się obroty po każdej stronie konta, a następnie ustala się salda końcowe. Salda końcowe aktywów i pasywów są kwotami, jakie należy zapisać w bilansie. Zgodnie z zasadą, że suma wartości majątku i kapitałów musi być równa. Gdy już wszystko się zgadza, bilans może zostać podpisany przez sporządzającego i kierownika jednostki. Gotowe zestawienie musi cechować się przejrzystością, rzetelnością, sprawdzalnością, ciągłością i zupełnością. 
 
Sporządzanie bilansu należy wykonać na koniec roku, w terminie do 30 marca roku następującego, po tym dla którego dokument się sporządza. Czynność tą można zlecieć odpowiednim osobom lub firmom, które wyręczają wszystkich, którzy się do nich zgłoszą. 

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o