Sprawozdanie finansowe spółki z o.o.

Roczne sprawozdanie finansowe spółki z o.o. powinno być złożone w terminie nie przekraczającym 3 miesięcy od dnia bilansowego. Następnie sprawozdanie podpisywane jest przez członków zarządu spółki wraz z datą jego utworzenia. 
Ale co powinno zawierać sprawozdanie finansowe spółki z o.o.? 
 
Odpowiedź: trzy zasadnicze elementy, na które składają się: 
1. Bilans, 
2. Rachunek zysków i strat, 
3. Informacja dodatkowa. 
 
Bilans to inaczej wykazanie aktywów i pasywów na czas zamknięcia ksiąg rachunkowych za obecny rok obrotowy i rok poprzedni. 
Rachunek zysków i strat zawiera dane z roku obrotowego i roku poprzedniego, które tworzone są albo w wariancie porównawczym albo kalkulacyjnym. 
Informacja dodatkowa to wszystkie informacje niezbędne do sprawozdania finansowego spółki, inne niż dane zawarte w bilansie oraz rachunku zysków i strat, np. dane dotyczące struktury zatrudnienia czy informacje odnoszące się do poniesionych i planowanych nakładów. 
Wszystkie wyżej wymienione informacje znajdują się w Ustawie o rachunkowości. 
 
Jeżeli szukasz pomocy w utworzeniu sprawozdania finansowego, zgłoś się do naszych konsultantów.