ePUAP podpis elektroniczny nie trudno jest uzyskać. Wystarczy założyć konto w systemie, który znajdziemy na jednej z rządowych stron, wypełnić i przedłożyć elektroniczny wniosek o założenie profilu. W dalszej kolejności należy udać się do jednego z wielu punktów, którymi są między innymi Urzędy Skarbowe, Urzędy Miasta i Gminy czy Starostwa Powiatowe, w celu potwierdzenia tożsamości i umożliwienia urzędnikom zweryfikowania danych wprowadzonych do formularza.
ePUAP podpis elektroniczny wkrótce stanie się niezbędny do przeprowadzenia procedury rejestracji spółki z o.o., komandytowej lub jawnej, w elektronicznym systemie online. Zmiany ustawy, które już niebawem zostaną zatwierdzone i wprowadzone w życie, zakładają wzmożoną weryfikację podmiotów starających się założyć spółkę przez internet. Już niebawem przeprowadzenie procedury nie będzie możliwe bez wychodzenia z domu i bez wcześniejszych przygotowań.
Na razie jednak wystarczy jeszcze zwykły e-podpis, który uzyskuje się w czasie rejestracji spółki, bez dodatkowych formalności, Warto więc założyć firmę jeszcze przed zatwierdzeniem projektu zmiany ustawy.