Zawieszenie działalności gospodarczej wiąże się ze złożeniem wniosku CEIDG o wpis informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej.
Przepisy nie ograniczają możliwości zawieszenia działalności przed okresem złożenia wniosku o zawieszenie. Wniosek należy wypełnić na maszynie lub odręcznie drukowanymi literami, bez poprawek i skreśleń.
Wpis o zawieszenie działalności można złożyć osobiście w Urzędzie Gminy, przez pełnomocnika, listownie lub elektronicznie.
W przypadku błędnie wypełnionego wniosku wnioskodawca zostanie poproszony o skorygowanie błędnych informacji lub uzupełnienie brakujących danych. W przypadku złożenia wniosku elektronicznie, system CEIDG poinformuje o niepoprawności wniosku. Jeśli został on złożony w urzędzie gminy, wnioskodawca w ciągu 7 dni od wezwania musi go poprawić.
Po przyjęciu prawidłowo wypełnionego wniosku organ wydaje kopię wniosku z informacją o zawieszeniu działalności. W ciągu 3 dni urząd gminy ma obowiązek przesłać dane z wniosku wraz z oryginałem do Urzędu Skarbowego, statycznego oraz ZUS-u.