Księgowość tak, jak w innych firmach, tak i w spółkach jest obowiązkowa. Spółki w zależności od rodzaju czy uzyskiwanych przychodów mogą prowadzić księgowość pełną lub uproszczoną.
Uproszczona księgowość w spółce zwykle oparta jest o prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, która służy przede wszystkim obliczaniu podatku. Jest to stosunkowo łatwa i tania metoda księgowości, jednak nie dająca tyle możliwości co pełna księgowość. Do prowadzenia pełnej księgowości zobowiązana jest część spółek, określonych w ustawie o rachunkowości. Pełna księgowość w spółce prowadzona jest w oparciu o księgi rachunkowe, które muszą być rzetelne, kompletne i pozbawione błędów. Służą one nie tylko do ujmowania zdarzeń w chronologicznym i systematycznym porządku, ale także do analizy i kontroli przedsiębiorstwa.
Pełna księgowość w spółce jest jednak kosztowniejsza niż uproszczona, dlatego rzadko zdarza się, aby podmiot nie zobowiązany do prowadzenia ksiąg rachunkowych wybierał bardziej skomplikowaną formę ewidencji księgowej.