Procedura likwidacji spółki

0
(0)

Zdarzają się sytuacje, w których przedsiębiorca musi podejmować ważne decyzje, nie zawsze przyjemne. Jedną z takich decyzji może być ta o likwidacji działalności – trudna, ale niekiedy konieczna.

Jak wygląda procedura likwidacji spółki z o.o.?

Rozpoczyna się od podjęcia odpowiedniej uchwały przez zgromadzenie wspólników. Następnym krokiem jest wybór likwidatorów (zazwyczaj są to członkowie zarządu spółki). To oni są odpowiedzialni za przebieg całego procesu.

Likwidacja spółki to czas, w którym należy zamknąć wszystkie bieżące interesy firmy. Konieczne jest opłacenie wszystkich zobowiązań, ściągnięcie należności i rozwiązanie obowiązujących umów.

Likwidacja powinna być zgłoszona w sądzie rejestrowym i Monitorze Sądowym i Gospodarczym.

Ponadto, likwidatorzy mają obowiązek wezwania wszystkich wierzycieli spółki do zgłaszania swoich wierzytelności. W procesie likwidacji konieczne jest ich opłacenie lub zabezpieczenie. Dopóki ten obowiązek nie zostanie wypełniony, nie może dojść do podziału majątku i zysków między wspólnikami.

Procedura likwidacji spółki wymaga również sporządzenia odpowiednich sprawozdań finansowych, takich jak bilans otwarcia i zamknięcia likwidacji. Oprócz tego konieczne jest złożenie odpowiednich wniosków i dokumentacji w m. in. Sądzie Rejestrowym czy Urzędzie Skarbowym.

Podobał Ci się artykuł - oceń wpis!

Oceń nas!

Dziękujemy za ocenę postu! 0 / 5. Wynik: 0

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments