Sporządzenie bilansu spółki z o.o.

0
(0)

Sporządzanie bilansu dotyczy jednostek gospodarczych, które prowadzą pełną księgowość, w tym spółki z o.o. Bilans powinien zawierać informacje o sytuacji majątkowej i finansowej firmy. Dane, które wykorzystywane są przy opracowywaniu bilansu możemy znaleźć w ewidencji księgowej (np. faktury VAT, księga obrotów i przychodów).   
  
Bilans rachunkowy to aktywa i pasywa na czas zamknięcia ksiąg w poprzednim i bieżącym roku obrotowym. Sporządzenie bilansu spółki z o.o. obrazuje jej sytuację w danej chwili i przedziale czasowym.  Aktywami nazywamy majątek firmy, a pasywami źródła uzyskania tego majątku (np. kredyty, pożyczki). Suma aktywów równa jest sumie pasywów.   
  
Warto pamiętać, że sporządzony bilans jest jedną z trzech części sprawozdania finansowego (obok rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej), które zatwierdzane jest na Zgromadzeniu Wspólników sp. z o.o. na zakończenie roku obrotowego. Zgromadzenie to odbywa się po upływie sześciu miesięcy od każdego roku obrachunkowego.   
  
Jeśli więc sporządzenie bilansu spółki z o.o. należy do Twoich obowiązków, a jest dla Ciebie kłopotliwe, zgłoś się do nas. Wspólnie opracujemy nie tylko bilans, ale całe sprawozdanie finansowe. 

Podobał Ci się artykuł - oceń wpis!

Oceń nas!

Dziękujemy za ocenę postu! 0 / 5. Wynik: 0

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments