Sporządzanie bilansu dotyczy jednostek gospodarczych, które prowadzą pełną księgowość, w tym spółki z o.o. Bilans powinien zawierać informacje o sytuacji majątkowej i finansowej firmy. Dane, które wykorzystywane są przy opracowywaniu bilansu możemy znaleźć w ewidencji księgowej (np. faktury VAT, księga obrotów i przychodów).
Bilans rachunkowy to aktywa i pasywa na czas zamknięcia ksiąg w poprzednim i bieżącym roku obrotowym. Sporządzenie bilansu spółki z o.o. obrazuje jej sytuację w danej chwili i przedziale czasowym. Aktywami nazywamy majątek firmy, a pasywami źródła uzyskania tego majątku (np. kredyty, pożyczki). Suma aktywów równa jest sumie pasywów.
Warto pamiętać, że sporządzony bilans jest jedną z trzech części sprawozdania finansowego (obok rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej), które zatwierdzane jest na Zgromadzeniu Wspólników sp. z o.o. na zakończenie roku obrotowego. Zgromadzenie to odbywa się po upływie sześciu miesięcy od każdego roku obrachunkowego.
Jeśli więc sporządzenie bilansu spółki z o.o. należy do Twoich obowiązków, a jest dla Ciebie kłopotliwe, zgłoś się do nas. Wspólnie opracujemy nie tylko bilans, ale całe sprawozdanie finansowe.
Subskrybuj
0 komentarzy