Zmiana umowy spółki z o.o.

0
(0)

Umowa spółki z ograniczoną odpowiedzialnością to zdecydowanie jeden z najważniejszych dokumentów w całym przedsiębiorstwie, gdyż określa i reguluje zasady jego działania. Z powodu wagi tego dokumentu, wymaga się, aby umowę sporządzać w formie aktu notarialnego.

Ustawa o rachunkowości i Kodeks Spółek Handlowych w pewien sposób warunkują treść takiej umowy, a konkretnie – narzucają wymagania, co powinna zawierać taka umowa. Zgodnie z tymi postanowieniami, w umowie zawrzeć należy:
– firmę (nazwę) i siedzibę spółki,
– przedmiot działalności spółki,
– wysokość kapitału zakładowego,
– liczbę oraz wartość nominalną poszczególnych udziałów,
– informację czy wspólnik może posiadać większą liczbę udziałów,
– potwierdzenie zarządu o uiszczeniu kapitału zakładowego.

Zmiana umowy spółki z o.o. wiąże się z koniecznością zgłoszenia jej w Krajowym Rejestrze Sądowym, o czym należy pamiętać, bo w przypadku, gdy zmiana umowy spółki z o.o. nie zostanie zgłoszona, to możemy być narażeni na przykre konsekwencje.

Podobał Ci się artykuł - oceń wpis!

Oceń nas!

Dziękujemy za ocenę postu! 0 / 5. Wynik: 0

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments