Pełna księgowość spółki z o.o. dotyczy sporządzania ksiąg rachunkowych, nie ksiąg przychodów i rozchodów jak w przypadku spółek cywilnych, osób fizycznych czy spółek partnerskich o własnej działalności gospodarczej itp.
Swoją księgowość spółka z o.o. musi prowadzić na mocy Ustawy o Rachunkowości. Jednym z jej zadań jest sporządzanie sprawozdania finansowego (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa). Dokumenty związane z prowadzeniem księgowości składamy w urzędzie skarbowym i sądzie rejestrowym. Spółka powinna prowadzić tzw. raport kasowy, który pokazuje ilość finansów w firmie. Wszystkie opłaty ponoszone są z kasy spółki. Właściciel nie może płacić ze swojej kieszeni, chyba, że sporządzi umowę pożyczki.
Dobrym rozwiązaniem jest zlecenie pełnej księgowości firmie z zewnątrz, która ma doświadczenie w tej dziedzinie. Pozwoli to przyspieszyć pracę nad księgowością. Zaoszczędzony czas można przeznaczyć na realizowanie innych, kluczowych dla firmy celów.
Jeśli mieliby Państwo problem z prowadzeniem pełnej księgowości to proszę zgłosić się do naszych konsultantów, wyjaśnią wszelkie zawiłości.