Księgowość dla spółek z ograniczoną odpowiedzialnością jest obowiązkiem z narzuconym przez przepisy ustawy o rachunkowości. Przedsiębiorca musi prowadzić pełną ewidencję finansów w firmie. Każda operacja, faktura czy płatność związana musi być wpisem w księgach rachunkowych, a na koniec roku właściciel firmy zobowiązany jest sporządzać sprawozdania finansowe składające się z rachunku zysków i strat, bilansu i informacji dodatkowej. Instytucje odpowiadające za pełną księgowość to zarząd z wyłączeniem pełnomocników i księgowi.
Zaletą, jaką posiada księgowość dla spółek z o.o. jest możliwość ustalenia własnego planu kont. Dzięki temu z ksiąg rachunkowych wyliczyć można dochód do opodatkowania oraz uzyskać dane szczegółowe na temat różnych wartości liczbowych dotyczących firmy. Ponadto pełna ewidencja posiada większą wiarygodność w oczach banków i leasingodawców, dzięki czemu szansa na otrzymanie kredytu jest większa, niż w przypadku uproszczonej księgowości.
Większe przedsiębiorstwa, które przeprowadzają dużą ilość skomplikowanych operacji gospodarczych są w stanie wykorzystać w pełni korzyści i potencjał jakie posiada taka forma ewidencji finansów firmy.