Nie jest wskazana forma, w jakiej należy prowadzić ewidencję kosztów zarządu nieruchomością wspólną. Można więc bazować w tym zakresie na postanowieniach Ustawy o rachunkowości.
Zarządca (lub zarząd) zajmujący się administracją wspólnoty (na mocy art. 18 ust. 1 ustawy z 24 czerwca 1994 r. o własności lokali), zobowiązany jest składać mieszkańcom lokali roczne sprawozdanie z własnej działalności. Określone to zostało w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o własności lokali. Przepis ten owszem nakłada obowiązek składania sprawozdań, ale nie określa sposobu, w jaki ma być to wykonane.
Jeżeli potrzebujesz fachowej pomocy w prowadzeniu rachunkowości, to nasza oferta “Księgowość wspólnot mieszkaniowych w mieście Kraków” jest idealna dla Ciebie. Nie czekaj i już teraz skontaktuj się z naszymi ekspertami w celu podjęcia współpracy.