Prowadzenie księgowości to obowiązek każdego przedsiębiorcy. Księgowość w firmach mogą prowadzić samodzielnie przedsiębiorcy, księgowi bądź biura rachunkowe. To od właściciela firmy zależy czy powierzy komuś prowadzenie księgowości.
Księgowość w firmach może być wprowadzona w formie pełnej lub uproszczonej. Pełna księgowość to skomplikowany i rozbudowany system ewidencji każdej operacji gospodarczej mającej miejsce w przedsiębiorstwie. Prowadzić ją mogą jedynie osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje, dlatego też jej prowadzenie generuje znacznie wyższe koszty. Uproszczona księgowość jest stosunkowo łatwa i znacznie tańsza w prowadzeniu.
Można ją prowadzić w trzech formach:
– w formie karty podatkowej,
– w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,
– w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
Szukasz odpowiedniego biura rachunkowego, które zajmie się księgowością w Twojej firmie? Skontaktuj się z nami – posiadamy wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu księgowości zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw.