Przygotowanie sprawozdania finansowego to konieczna kwestia dla każdej firmy. Złożyć go należy do 3 miesięcy od dnia bilansowego. Ważne jest, by pamiętać o podpisaniu go przez członków zarządu i zamieścić datę utworzenia. Sprawozdanie finansowe w spółce powinno składać się z trzech podstawowych elementów, czyli:
– bilansu,
– rachunku zysków i strat,
– informacji dodatkowej.
Czym w ogóle jest bilans? Bilans to po prostu wykazanie aktywów i pasywów na czas zamknięcia ksiąg rachunkowych za obecny rok obrotowy i rok poprzedni. Drugi punkt, czyli rachunek zysków i strat mówi o danych z roku obrotowego i roku poprzedniego, które tworzone są w wariancie porównawczym albo kalkulacyjnym. Trzeci punkt jest prawdopodobnie najbardziej intrygujący. Informacja dodatkowa to wszystkie informacje, które są niezbędne do sprawozdania finansowego spółki, inne niż dane zawarte w bilansie oraz rachunku zysków i strat, np. dane dotyczące struktury zatrudnienia czy informacje odnoszące się do poniesionych i planowanych nakładów.
Jeśli uważasz, że przydałaby Ci się pomoc przy sprawozdaniu finansowym, zgłoś się do nas! Oferujemy pomoc profesjonalistów.